[O1] Pływające obroty + gaśnięcie auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezar262
    Classic
    • 2011
    • 35

    [O1] Pływające obroty + gaśnięcie auta

    Podjąłem decyzję, że jednak spróbuje sprzedać swoją Skodę.
    Link do ogłoszenia www.otomoto.pl/show?id=C25550247
    Cena 8500zł do negocjacji. Dla klubowiczów postaram się być bardziej elastyczny w negocjacjach
    cezar262
  • fidodido
    Rider
    • 2010
    • 440

    #2
    [O1] Pływające obroty + gaśnięcie auta

    Witam
    Dwa tygodnie temu padły mi wtryski gazu ( instalacja STAG-4).
    Po naprawie auto przez kilka dni jeździło bez problemów, po czym przy jeździe pod górkę zgasło, od tamtej pory gasło podczas jazdy już 5 razy. Po tym wydarzeniu obroty na gazie spadły nieznacznie na stale .
    Dodatkowo doszedł objaw w postaci falowania obrotów od nieznacznego zakresu do czasem dużych wąchań i w końcu gaśniecie auta podczas jazdy.
    Objawy występują w 90% czasu na biegu jałowym, np. dojeżdżanie do świateł bądź postój na światłach.

    Wczoraj byłem w servisie gazu gdzie naprawiano wtryski, podłączono komputer podczas jazdy instalacja gazowa zachowuje się ok.
    Zasugerowano mi uszkodzenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej, jako częsta usterka powodująca falowanie obrotów w autach z rodziny VW.
    Jeśli to to gdzie go szukać jak wygląda, a jeśli nie to w czym może tkwić problem.? auto nagrzewa się w 15 min - 20 min. Po tym czasie wskazówka pokazuje około 90 stopni.
    W tamtym roku wymieniłem czujnik w bloku silnika ale był to chyba czujnik ciśnienia oleju
    Nie wiem czy to ma znaczenie ale po naprawie wtrysków auto po odpaleniu dłużej trzyma wysokie obroty dochodzące do 1600-1800 obrotów przez czas 5-8 minut.
    Pomóżcie
    Auto: Skoda Octavia I
    Kolor: Srebrny
    Pojemność: 1,8T 20V
    Moc: 150KM
    Typ silnika: AGU
    Gaz: STAG-4

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      podłacz pod vaga moze cos wypluje .mozesz miec problem z czujnikiem na krucu wodnym od temp. silnika ,brudna przepustnica albo walnieta sonda lamda
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • fidodido
        Rider
        • 2010
        • 440

        #4
        Zapomniałem komputer był podłączany 3 dni temu zero błędów na silniku
        Jakim czujnikiem.?
        Przepustnica adaptowana i czyszczona rok temu - czy to dużo.?
        Skoro j.w. brak błędów na silniku to jak sprawdzić czy to sonda.?
        Co z tym czujnikiem temp. cieczy chłodzącej.? - możliwe.?
        Auto: Skoda Octavia I
        Kolor: Srebrny
        Pojemność: 1,8T 20V
        Moc: 150KM
        Typ silnika: AGU
        Gaz: STAG-4

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          wyczyszcenie i adaptaca napewno nie zaszkodzi a wrecz moze pomóc .a zeby sprawdzic czujnik temperatury potrzebujesz vaga albo omomierz vagiem sprawdzasz temp.w bloku 1 poz.2 rano przed odpaleniem powina byc w okolicach temp powietrza i jeszcze mozesz obserwowac jak temperatura rosnie w czasie nagrzewania sie sie silnika czy nie ma dziwnych wskazan z czujnika dla ECU.sonde tez mozna sprawdzic zwykłym woltomierzem napiecie powino sie zmieniac miedzy 0,01-1v na rozgrzanym silniku czym szybciej sie zmienia napiecie tym lepiej a vagu mozesz to sprawdzic w bloku chyba 33 tam bedziesz miał podane napiecie i korekcie korekcia powina byc na +albo- nie moze byc 0
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • GreenArrow
            L&K
            • 2009
            • 1052

            #6
            fidodido, a wiesz co ja Ci powiem, mi tez gaśnie na biegu jałowym i faluja obroty, dobry elektryk, gazownik i po troche mechanik powiedział mi abym wymienił przepływomierz na razie mam budżet przekroczony wiec wymienię w nowym roku :roll:

            Komentarz

            • fidodido
              Rider
              • 2010
              • 440

              #7
              no i wróciłem
              W aucie zostało sprawdzone:
              - czujnik temperatury cieczy chłodzącej sprawny
              - sonda lambda sprawna
              - brak błędów na komputerze
              Czasy reakcji wtrysków czy jakoś tak:
              paliwo ok 50ms
              gaz ok 20ms
              Człowiek który jest specem w rodzinie VW twierdzi ze jest podawana za mała dawka gazu w porównaniu do dawki paliwa, komputer głupieje i temu auto gaśnie
              Panowie zwracam się do ludzi wiedzących o co tu chodzi bo ja jestem amator o co chodzi i czy te czasy i dawka paliwa maja znaczenie.
              Auto: Skoda Octavia I
              Kolor: Srebrny
              Pojemność: 1,8T 20V
              Moc: 150KM
              Typ silnika: AGU
              Gaz: STAG-4

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                cos chyba pomieszałes z tymi czasami wtrysków cos sa za długie .jak to było sprawdzane ? na biegu jałowym czy w czasie jazdy?
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • fidodido
                  Rider
                  • 2010
                  • 440

                  #9
                  na biegu jałowym
                  Auto: Skoda Octavia I
                  Kolor: Srebrny
                  Pojemność: 1,8T 20V
                  Moc: 150KM
                  Typ silnika: AGU
                  Gaz: STAG-4

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    to cos te czasy sa kosmicznie długie na bezynie powinienes miec ok.3ms a ty masz 50 ms to albo mechanior sie walnoł albo pompa prawie wogle nie podaje paliwa . na gazie powinien byc nie wiele dłuszy od benzyny czas wtrysku . jesli masz za długie czasy wtrysku to auto nie bedzie miało siły i moze gasnac
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • fidodido
                      Rider
                      • 2010
                      • 440

                      #11
                      czekaj a może to było :
                      paliwo ok 5,0ms
                      gaz ok 2,0ms
                      jest taka możliwość ze to moja literówka.?
                      i błąd ze słuchu.?
                      Auto: Skoda Octavia I
                      Kolor: Srebrny
                      Pojemność: 1,8T 20V
                      Moc: 150KM
                      Typ silnika: AGU
                      Gaz: STAG-4

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        to jesli masz 5 ms na benzynie to jest i tak za duzo do sprawdzenia regulator cis.paliwa i pompa paliwa .a co do gazu to chyba masz za krótki czas wtrysku czyli masz za duzo gazu ale nie jestem pewien gaz to nie moja dziedzina ale z tego co wiem to gaz jest wtryskiwany pod mniejszym cis.niz bezyna wiec powinien miec dłuszy czas wtrysku
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • fidodido
                          Rider
                          • 2010
                          • 440

                          #13
                          kolo od gazu w firmie AC powiedział ze instalacja stag-4 ma jakiś samo regulator ze wtryski same się korygują.?
                          Kolejne pyt jeśli jest odwrotnie i
                          gaz to 5.0
                          a paliwo 2.0
                          to czy to jest problem.?
                          Auto: Skoda Octavia I
                          Kolor: Srebrny
                          Pojemność: 1,8T 20V
                          Moc: 150KM
                          Typ silnika: AGU
                          Gaz: STAG-4

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            tak jak napisałem gaz to nie moja liga wiec ani nie potwierdze ani nie zaprzecze .ale wydaje mi sie ze chodzi tu o korekcie czasu wtrysku przez sterownik gazu która jest i tak ograniczona wiec jesli masz za duze lub za małe cisnienie sterownik nie jest w stanie tego ogarnac i napewno jest manualna regulacia cisnienia gazu .ale wracajac do sedna sprawy zrób tak zeby auto chodziło poprawnie na benzynie i dopiero jedz do gazowników na regulacie gazu bo inaczej bedzie ciezko dojsc do ładu i składu
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • fidodido
                              Rider
                              • 2010
                              • 440

                              #15
                              ok dziękiza wszelka pomoc
                              Auto: Skoda Octavia I
                              Kolor: Srebrny
                              Pojemność: 1,8T 20V
                              Moc: 150KM
                              Typ silnika: AGU
                              Gaz: STAG-4

                              Komentarz

                              Pracuję...